1e reis: Tussenstop in Bangkok

Dinsdag 5 september 2000:

Mijn horloge geeft nu kwart voor drie Nederlandse tijd aan, voor mij is het nu kwart voor acht 's avonds en ik ben kapot. Maandagmorgen om 10 uur ging het vliegtuig de lucht in naar London. Om 14 uur (Nederlandse tijd) ging het vliegtuig naar Bangkok de lucht in. De vlucht duurde 11 uur en om 01.00 uur (Nederlandse tijd) kregen we ontbijt. In Bangkok was het toen 06.00 uur.

En vanaf die tijd zijn we bezig gehouden.

1. De touroperator die ons van de luchthaven ophaalde, bood aan voor 800 bath (fl. 48) ons te vermaken. We begonnen met een tempel te bezoeken (nadat we in het hotel een uurtje op bed gelegen hadden) en daarna zijn we door China Town gerend (heel leuk!).
  2. Zomaar een straatje in Bangkok, bij het stalletje kun je eten kopen voor ongeveer fl. 0,80
  3. Dit is echt Chinatown. Vraag me niet wat ze daar verkopen, want ik weet het ook niet.
  4. Ook hier nog zo'n stalletje in Chinatown
  5. Hier nog zomaar een straat in Bangkok.
  6. Een van de vele tempels.

Vervolgens hebben we ergens geluncht (Thais, chinees en salade)

1. Vervolgens zijn we met een boot door de stad "gescheurd". Ook errug leuk. Vrouwen die de was doen in de rivier en er ook hun tanden poetsen enzo.
  2. De bootreis door de sloppenwijk.
  3. En nog een foto vanaf de boot.
  4. Ook vanaf de boot genomen.
  5. Hier slapen de mensen in de open lucht onder een brug.
  6. Een van de vele tempels die ik vanaf de boot heb gezien.

1. Hiernaast zie je mij zitten op de boot.
  2. En nog een foto van die sloppenwijk.
  3. Boottocht Bangkok.
  4. Daarna hebben we nog een (hele bekende) tempel bezocht. Hier de beroemdste tempel van Thailand. Wat voor beeld het is weet ik niet, maar het is zeker 10 meter hoog!
  5. Het beeld hiernaast in die zelfde tempel, is zeker 25 meter lang.
  6. Hier zie je de tempel aan de buitenkant.
  7. En tot slot hier nog eens de beroemde tempel van Thailand aan de buitenkant.

Nu is het acht uur local time en zijn we allemaal bekaf. De meesten hebben tijdens de busritten door de stad ook geprobeerd te slapen. Ook zijn de meesten verkouden (ik ook). Het is hier 35 graden en zeer zwaar bewolkt, heel benauwd dus. Deze week is het regenseizoen begonnen, maar wij hebben het gelukkig droog gehad vandaag. Maar in de bus en het hotel is het ijskoud van de Airco. Zodra je de bus uitstapt, valt het als een hete deken over je heen. Net hebben we ge-Mact (McDonalds). Een bigmac-menu kost hier 85 bath (100 bath is fl. 6,00). In Nederland fl. 9,85. Morgenochtend moeten we om 05.00 uur al ontbijten en vliegen we om 08.00 uur naar Sydney. De groep is ok. Er zijn drie setjes meisjes en drie setjes jongetjes die samen zijn, de rest van de 32 zijn ook alleen. De meesten blijven in Sydney om de Olympische Spelen bij te wonen. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik laat het hierbij en ga nu slapen (ja, 15.00 uur Nederlandse tijd..).